Thursday, 10 May 2012

TIDAK MAHU KAMU SEDIH

ASSALAMUALAIKUM..

(Coretan utk sahabat2 yg telah kecundang dgn cinta dunia)



Apa itu cinta??
Mungkin berbeza maknanya bagi setiap orang
Ada yang berkata, "cinta itu fitrah"
Ya, ia memang fitrah bg setiap manusia
Tapi bagaimana kita menggunakan fitrah itu??
Tanya pada diri sendiri..

Saudari,
perempuan sangat mahal
jika perempuan itu mahal,
seluruh anggotanya juga mahal
termasuklah hatinya.
ya, hati kita mahal..
jadi, logik kah jika kite memberikan
hati kita yg mahal ini kpada cinta yg murah??
Apa itu cinta yang murah??
cinta yang belum halal untuk kita
cinta yang senang untuk kita dapati
itulah cinta yg murah..

Ukhtiku,
Hati kita cuma ada satu 
Di mana kita nk letakkn cinta Allah dalam hati kita
jika kita sibuk mengejar cinta yang murah itu??
ketahuilah ukhtiku,
Allah adalah Pencinta yang terbaik
Dia tidak akan sekali-kali menghampakan kita.
Jadi, serahkanlah hatimu yang mahal itu,
kepada cinta yg mahal juga iaitu cinta Allah SWT

Saudari,
saya x mahu saudari terus bersedih,
bangunlah..sedarlah..fikirlah
kecundangnya cinta kamu ini
kerana Allah ingin merebut cinta kamu daripada si dia
Jadi, bersyukurlah kerana Allah sayangkan kamu
Allah inginkan cintamu
Jadi, cari lah cinta Allah..
Allah tidak akan mengecewakan kamu..



p/s : Berhentilah mengejar cinta yg belum pasti, tapi gapailah cinta illahi..pasti di situ ada ketenangan yang abadi :)

9 comments:

NoorVictory said...

Mungkin Allah kecundangkan kita dalam cinta dunia sebab kita dah leka sangat sampai terlupa nak letak cinta Allah kat tempat teratas, kan?

Salam ukhwah! Terima kasih! =)

p/s: Hidayah, klo boleh hilangkan la word verification kt ruang comment nihhh..;P heeee

NaJiHa said...

Pernah terbabit dalam cinta murah ni. walaupun bukan couple. Perasaan msa tu x best lgsung..alhamdulillah,Allah kembalikan semula hati ni. Smg dayah sentiasa bersama cinta yang mahal.. :)

CAHAYA HIDAYAH said...

noor victory : betul3x.. :D.. hehe...ekceli, sy x pandai la nk hilangkn word verification tu,.. :'(

najiha : InsyaAllah najiha.. :).. serahkan sepenuh pengharapan kpd Allah..mesti rase best...

Maya Mahbubah said...

Pernah skali dikecewakn kerna perasaan ini tdk dihrgai...Alhmdulilah...Sekrg memahminya dn mnyedari...Yg sbenarnya Allah trlalu mnyayangi dri ini...Terma kash,bila bca ni hati kembali brsemngat utk lebh mndekatkn dri kpda Allah...Cnta Allah cnta hakiki... (^_^)...Syukran...Alhamdulilah...

CAHAYA HIDAYAH said...

Alhamdulillah... :)
Allah say: "Take one step towards ME, I will take ten steps towards you...walk towards ME, I will run towards you"...
see, Allah x kn kecewakan kite... :D

Maya Mahbubah said...

Alhamdulilah...Smoga Allah pelihra hati ini...Biarlah hti ini sepenuhnya pda Allah s.w.t...Itu lebh baik... :-) Slam Ukhwah...Slam perkenalan... (^_^)

CAHAYA HIDAYAH said...

insyaAllah.... salam perkenalan (^____^)

Zara Nur said...

Ini sangat menyentuh hati okey:)

Salam Ta'aruf blogger!

CAHAYA HIDAYAH said...

salam ta'aruf dan salam ukhwah ;)